Pages

Thursday, 28 November 2013

Full Versionkan Microsoft Word Anda





Minggu akhir persekolahan 2013 yang lepas, adik aku adalah mengadu kat aku bahawasanya perisian microfost dia dah tak berfungsi. Bukak-bukak je folder my document, ikon microsoft word dia bertukar jadi ikon macam kat bawah ni. Pernah ke korang mengalaminya??



Baiklah. Buat makluman para pembaca yang dikasihi, ikon tersebut berubah gara-gara perisian yang dipakai adik aku adalah trial version dan sudah tamat tempoh trialnya atau kata lainnya DAH EXPIRED. Setelah mengetahui sebab musababnya, abangnya ini pun teruslah menggoogle cara-cara untuk mendownload Microsoft Word 2010 supaya adiknya yang seorang ini dapat bergerak kerja dengan lebih efektif .Tak perlu lagi kesana kemari mencari  perisian microsoft semata-mata untuk menyiapkan tugasan PBS nya. Akhirnya, berjumpalah aku dengan link di bawah ini.


Pada mulanya, aku just nak download microsoft word 2010 kat dalam laptop adik aku tu je. Lepas dah scroll entry tu sampai bawah, barulah aku dapat tahu yang penulis bukan sahaja menerangkan cara-cara untuk memuat turun perisian microsoft word 2010, malah penulis turut menyertakan cara-cara untuk menjadikan microsoft office 2010 tu kepada FULL VERSION.

macam nilah rupanya kan, kalau korang punya microft office bukan full version

Dengan lafaz bismillahirrahmanirrahim, mulalah aku memuat turun microft word 2010 kat dalam blog adik aku. Finish with that, aku pun try la pulak mengikut satu persatu cara-cara yang telah digariskan untuk memfullversionkan microsoft office 2010. Ternyata, ianya BERJAYA. Ape lagi, aku pun apply lah kat laptop aku. Kini tidak ada lagi jaluran merah menyala di interface perisian microsoft aku. Selamat mencuba bagi yang nak cuba. 

4 comments:

  1. nice share.. kalau ada problem, boleh try la lepas ni..

    ReplyDelete
  2. bagus2, kekalkan cara tulis benda2 cam nih

    ReplyDelete
  3. Jadi jugak macam ni. Thankyou for sharing :D

    ReplyDelete

Thank you for your feedback. Any request or inquiry, you may email me at zulfahmiazhar94@gmail.com

Regards,
Femmy